Skoter skoter (8)

Idag har vi varit på dagis från halv tio till klockan tre. Strax innan lunch sa jag hejdå till barnen och gick till personalrummet. Tanken var att jag skulle stanna där så att fröknarna fick se om de kunde äta med Alma själv idag. Efter endast 5min blev jag uppringd och ombads komma tillbaka. Alma var hysterisk och skulle inte sitta i någon stol inte, men mammas knä dög bra nog och hon fick faktiskt i sig lite mat. Problemet kan ha suttit i att hon var övertrött för på en gång efter maten la fröken ut Alma i vagnen och hon brann av på två röda. Medan Alma sov hade jag lite mys stund i soffan med de lite större barnen. Arvid var bra trött han med men han kan ju inte bara lägga sig i vagnen han.. Vi får se hur de blir för han sen när det blir lång dagar där. Men ett problem i taget!
När Alma väl vaknat var hon mycket snällare och gladare, hade inte alls något behov utav att vara med mamma så vi fick stanna kvar över mellis för att se om hon ville sitta själv och ätandå. Men vad drömde vi då? Samma visa igen, Alma visade sin bästa sida och satt och TOK skrek i tio minuter innan hon gav med sig och förstod att det kanske inte var så tokigt med mellis trots allt :)
Alma är verkligen en väldigt envis liten dam. Envisare och tjurigare är de flesta andra barn jag träffat... Jag vill att Alma ska lära sig att bli behandlad precis som alla andra trots hennes sjukt höga röst. Hittills har Alma alltid fått precis som hon vill och hon är så medveten om det nu. Så fort hon sätter rösten till gör jag ju allt i min makt för att hon ska sluta för att jag vet hur jäkla jobbigt det är för min omgivning att höra på. Men nu är det slut med det, i och med dagis starten nu hoppas jag att det ska bli lite lättare då hon faktiskt måste lära sig att samsas och lyssna på sina fröknar.

Nä nu svamlar jag bara..

Ikväll har jag ju varit på skoter möte också som faktiskt var mycket givande. Och till er alla! Nu har vi äntligen fått våra nya fräna "buffar" så om det är någon som är sugen på en äkta Indals skoterklubb buff till vinter kylan är det bara att höra utav sig. För dessa snyggingar som endast finns i svart tar vi 120 svenska kronor! Inte alls dåligt för någon som vill hänga på det senaste modet ;p

Nu har jag nyss sprungit en timme på den där t r ä n i n g s maskinen/ saken och hunnit med en dusch så nu ska jag hoppa i säng. En ren bäddad säng med debuten på våra nya täcken åhhh vad jag ska sova gott.

Imorgon ska vi vara på dagis 0745! Sjukt tidigt så det blir till att ställa fem hundra sjuttio fem larm tills dess..

Godnatt på er!


Kommentarer
Postat av: Anna

Mina barn sov till dom var 4 år. Vissa barn behöver sova middag, hellre det än trötta barn. Trötta barn blir ofta sjuka och mår inge bra. Varför kan han inte sova? :)

bra blogg! :)

mvh Anna

2012-01-12 @ 10:08:18
Postat av: Owner

Arvid började på dagis redan i september och då köpte jag en sov vagn till honom, den stod där i ca 3 veckor innan jag fick ta hem den igen då han inte alls hade ro att ligga i den. Arvid har heller aldrig varit den som sovit i vagn då vi nästan enbart har sovit tillsamans i sängen. Men för en timme sen fick jag ett väldigt glädjande samtal ifrån dagis, de berättade att när de gick ut för att lägga Alma kom Arvid och ville också följa med. Båda två hade somnat på mindre än tio minuter!! Så nu är jag en väldigt nöjd mamma för jag vet att mina barn behöver sova på dagen för annars är det bara för jobbigt att vara vaken på em :D Tack förresten, roligt att höra att det är någon som tycker om det jag skriver :)

2012-01-12 @ 13:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0