GOTT NYTT ÅR!

Välkommen härliga år 2012! Jag verkligen känner på mig att det här året ska bli ett väldigt lyckat år. Nyårslöftet iår är att bli bättre på att träna och att bli nyförälskad varje dag. Det är ju som sagt svårt att leva ett liv tillsamans med en Karl som arbetar som sanerar och tillbringar mestadels utav sin tid på borta plan. Jag slutar ändå aldrig att hoppas att det med tiden ska bli mer hemmajobb. Men faktum kvarstår att det är ett krävande jobb, och i och med det har jag bestämt att jag varje dag ska se till de bra och positiva sakerna som tillförs i våra liv och samtidigt sätta tydliga gränser och mål för att undanröja eventuella missuppfattningar och därigenom få ett starkare och hållbarare förhållande med min faktiskt ganska underbara man <3

Träningen däremot ser jag som mitt största hinder då jag absolut inte är tjejen som tränar! Jag är den tjejen som äter vad jag vill, när jag vill och alltid på tok för mycket för att sen bara löka och inte lägga på mig någon som helst vikt för det. Men på senaste tiden verkar det blivigt ändrig på det... Och jag gillar inte det jag ser. Vikten skiter jag helt och hållet i, det är mer mitt sätt att se mig själv på som jag inte gillar! De flesta runt om kring mig säger till mig "du har ju faktiskt fått två barn", men jag kan inte se det som en ursäkt. Jag vet att det är omöjligt att se ut som innan med tanke på höfter, bröst och allt därtill som ändras under en graviditet. Men jag vill ändå kunna känna mig som förut.. Maten är min största bov och den har jag redan börjat brottas med, jag erkänner att jag är en livsnjutare utav dess like. Jag är verkligen inte den som har karaktär att rå banta, sluta med bröd& potatis eller äta några osmakliga soppor. Som ni kanske förstår blir träningen då ganska nödvändigt för mig. Men hur ska man börja?! Jag har tidigare testat att börjat rå träna, springa varje dag och gått med i dans klasser osv osv. Det slutar då alltid på samma sätt och det är att jag tröttnar och slutar upp helt och hållet. Motivationen finns ju där men det knuffas istället undan då det känna som ett dött lopp! Jag har nu istället funderat på en lösning, jag ska äta mindre portioner & skriva ner allt jag äter. Även om det är mindre nyttigt så ska det bokföras, för att samtidigt börja springa på min cross trainer (till att börja med) 1h 3ggr i veckan. Det kanske låter fjuttigt men för mig låter det faktiskt ganska hållbart! Jag har faktiskt lagt lite ansvar på A. Han ska få peppa mig oavsett om jag behöver det eller inte och se till så att det händer och inte "ska" hända.

Nu på Måndag den 9/1 börjar allvaret för mig och barnen. Det är inskolningsdags och i och med det betyder det att min ledighet är över.. Back to work!

Det är med Blandande känslor vi ser på det. Jag känner att det kommer bli en sjukt jobbig omställning att lämna barnen helt och hållet i några andras händer. Men samtidigt ser jag ju fram emot den utveckling som kommer ske i och med att det rullat på och alla de nya erfarenheterna barnen kommer få med sig som de faktiskt inte får hemma. Mammas små hjärtebebisar börjar bli stora!

Igår den 3/1 onsdag flög vi ner till Skåne land där vi besöker Farfar och Farmor Eva. Vi blir kvar här till och med Söndag. En massa roliga aktiviteter är inplanerade, igår hade vi bl.a. Liten julafton här med massa paket och god mat. Idag har vi varit och badat vilket verkligen gick hem hos barnen. Imorgon är det "gamma Karin" (andreas farmor) som ska få besök :) Jag har en del hemlängtan. Dels på grund utav att jag inte vill missa Gustavs födelse. Jag håller verkligen tummarna på att jag hinner komma hem och få uppleva den otroliga upplevelsen tillsamans med Maria& Andreas.

Nä nu börjar ögonen gå kors.. Mer uppdatering kommer inom kort.
Jag ville bara skriva att 2012 Here I Come!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0