Ny vagn! Äntligen är den vår :) Jag har lä...

img_2335 (MMS)

Ny vagn! Äntligen är den vår :) Jag har längtat efter att få köpa den då jag ett längre tag insett att det inte funkat med våran "nygamla" emmaljunga. Arvid som blivigt så pass stor tar nämligen i sufletten med huvudet när den ska ner, så istället har den fått varit uppe hela tiden. Det håller inte i längden då Alma fortfarande är liten och somnar väldigt lätt i vagn, men då det händer får hon aldrig sova långvarigt då solen alltid ska skina in eller brorsans lekfulla arm alltid trycker henne i sidan. Nä idag när den älskade lönen kom fick det vara nog! Vi tog premiär turen på Birsta nu ikväll, vagnen rullade fin fint och än så länge är både jag och barnen nöjda. Idag har det varit en mycket bättre dag än igår, imorse när Arvid vaknade gick han direkt till mormor. Tack gode Gud för det! Jag och Alma sov vidare till strax innan tio. Vi klev upp urvilade för att fika och leka en stund, redan klockan tolv gick jag och barnen till sängs igen då det var en viss herre som var trött igen. Klockan halv tre kom momma och väckte upp oss för att vi skulle bege oss inöver, skönt med långsovning kan jag lova! Även idag har jag knaprat tunga grejer för att minska smärtan så bilen får stå parkerad tills imorgon. Nu ska jag äntligen få lägga mig ner och sussa någon timme, jag besteg diskhögen här och det var inte nådigt vad jobbigt! Haha det kan hända att jag hamnade i tvns våld där emellan åt också men hallå det hör väll inte hit :p Imorgon är det kyrkis avslutning på Södra Berget som vi absolut inte får missa så nu ska jag ställa klockan också. Ja men Godnatt då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0