Dop dax

Hallå!

Just nu sitter jag och har precis trixat klart med dop korten inför Almas dop i maj. Jag blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet. Den gär gången känner jag mig som en veteran och vet precis vad jag inte ska göra om ( ifrån Arvids dop ) Arvids dop kort gjorde jag själv så den här gången blev det till att beställa. Jag hoppas att det inte dröjer allt för länge innan jag får de så att de också hinner kommer i era brevlådor i tid :)

Det här med dop, det är för mig väldigt viktigt och stort. Jag vet inte vart jag har fått det ifrån men jag tycker att alla tillställningar som hålls i kyrkan är så himla fina och skulle gärna se att det var fler gånger man gick dit. Sen är det ju ett sätt för oss att samla hela familjen som tyvärr är spridda utöver hela vårt avlånga land.. Att barnen ska vara medlem i kyrkan är för mig a-o och jag hoppas att de kommer dela min uppfattning när de blir äldre också.  

Nu har vi spikat datum, de långfärda gästerna är meddelade och de flesta verkar kunna komma som det ser ut som nu. Jag hoppas verkligen att de kan göra det för vi tänker ju nämligen slå till med storkalas där på kvällen också och det vill jag inte heller att någon utav dem ska missa.

Det blir mycket som kommer i samma veva, flytt, dop och "40års" kalas :-D Men vi har ju redan börjat ladda inför allting så det ska nog gå bra.

Idag har vi bara varit på hemma plan, det blev en sväng med vagnen till kyrkis då vi är billösa sedan igår då vi fick punka på Ikea parkeringen.. Där står bilen än då Karln är i Örebro av alla ställen.. Jag blev utskälld när jag ringde och frågade vad jag skulle ta mig till. Han menade på att jag skulle ha gjort det i en bättre ordning till att börja med. Så idag har jag frågat mig hela dagen, när i ordningen är det egentligen bra att få punka?!

Vi liftade hem med mamma då barnen var trötta och jag inte hade ork att börja trixa för att få med oss bilen hem. Imorgon ska iaf lillebror hämta upp oss så ska vi åka med däcket på lagning, OM nu bilen står kvar där vilket man inte alltid kan lita på.

Ihelgen hörde jag att det hade varit inbrott i en låst bil här nere på björkállen.. Huvva! Och i byn dessutom.

Ja, barnen sover sedan länge och jag börjar bli smått trött jag med. Jag ska ta och läsa lite bloggar nu för att sedan lägga mig och drömma lite om sommaren :)

Imorgonkväll hade jag förresten som plan att gå ut, men det gick åt skogen då jag blev tvungen att jobba em... Men man får väl vara glad över peningarna man drar in istället. Mmmmh.

Natti natt!


Kommentarer
Postat av: Carro - mamma till Noel

Haha "när i ordningen är det egentligen bra att få punka?!".. Ja, det kan man fråga sig :p tur att ni tog er hem iaf.



Trevlig helg på er! :)

2011-03-18 @ 19:03:02
URL: http://intox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0