Tjugofjärde oktober tvåtusentio

Ännu en helg har passerat och familjen Stålnacke/Nilsson har bara tagit det lugnt :) Imorse fick till och med morsan ligga i sängen till klockan ett! Helt sanslöst, men det beror nog lite på att förkylningen har infunnit sig hos mig.. Igen tyvärr! Jag tycker inte alls det var länge sen jag var sjuk. Och den här gången är det bra jobbigt. Nuförtiden verkar det sätta sig rejält på mina luftvägar. Och det är ju inte speciellt konstigt med tanke på att jag har astma. Men aldrig förut i mitt nittonåriga liv har jag känt det som jag gjort de senaste gångerna. Natten som var funderade jag stark på att ringa efter en ambulans.. Jag har ju min bricanyl men det känns inte som att den fungerar tillräckligt för mig längre.. Jag hoppas att det inte blir lika jobbigt inatt. Imorgon ska jag försöka uppsöka en läkare, får se vad som sägs då. Iallafall så har vi varit hemma hela dagen. Ikväll har vi legat i sängen och kollat på film:) Arvid somnade till den och sover nu gott i sin egna säng. Som han faktiskt gjort de senaste veckorna, med något undantag förstås. Vi har fått höra hela tiden att det varit dumt utav oss att låta han sova med oss så länge, vi skulle få så svårt att vänja av honom. Men det är inget jag märkt utav hittils. Arvid är en sån lättsam liten pojke, och jag tror han är/ har blivigt lite som mig. Tar det som det kommer. Men det är ju så vi "uppfostrat" honom så konstigt vore ju annars :) Och jag kan ärligt säga att om vi hade haft en större säng (har nu en 160) så hade han fortfrande fått sova med oss. Jag tycker det är det mysigaste som finns, att få somna och vakna upp brevid varandra. Det är nu Alma som tagit Arvids del utav sängen och det med en självklarhet eftersom jag ammar henne. Ja nog om våra vanor och ovanor, är nog inte allt för roligt att läsa om:) Imorgon ska pappa Andreas iaf jobba igen, tur är väl det så jag och barnen kommer in i det vanliga igen :p Måste säga att även fast det varit mysigt att ha Andreas hemma på dagarna så ska det bli skönt att få bestämma allt själv igen :D Vi ska som sagt försöka få komma till doktorn och besöka mommen&moffen. Mina glasögon gick sönder Igårkväll och självklart ligger reserverna hos dem. Nä nu ska jag stänga tvn och mata lilla fröken här så ska jag försöka sova gott jag också. Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0