Snurrig dag

Hallå!

Imorse vaknade jag klockan nio utav att mamma ringde. Jag hade som vanligt inte ställt larmet då jag hade trott att arvid skulle vakna klockan åtta precis som han brukar göra och väcka mamma.. Men inte då, den lilla sömntutan ville inte vara min väckarklocka. Fick skippa första lektionen som började halv tio. Åkte iaf ner och hämtade stoffe i lögdö som jag skulle köra på skolan, där träffade vi carro och vi bestämde oss för att åka inöver birsta och äta lite lunch. Blev kyckling och pommes på ikea :) Pappa ringde sen och berättade att han inte kunde vara barnvakt då de toksnöade och han skulle ut och ploga.. Fy vad jag inte gillar snön som måste ta min barnvakt ifrån mig. Var in en sväng på skolan iaf och hämtade funktionsbeskrivningen som jag måste träna lite till tills på fredag :) Och nu sitter jag här i lögdö, arvid har precis ätit stuvade grönsaker och köttbullar, köttbullarna var skit stora så jag blev jätte nojjig och var tvungen att dela dem i två tusen bitar istället. Inte kan en åtta månaders äta halv stora köttbullar heller? :/ Nog för att han är på väg att få sina fjärde tänder men dem kan han ju inte tugga med på riktigt. Ja, han tyckte iaf att det var gott men det tog sin lilla tid att tugga :D Arvid sitter och leker på lekmattan nu, det luktar lite prutt så det blir nog ett blöjbyte innan vi tar och beger oss hemöver. Känns lite som att vi inte hade behövt åka ner hit överhuvudtaget idag men men. Vi tycker ju om bilen som tur är :)

Idag fyller pajen 25 år så vi ska åka och gratta honom efter skotermötet ikväll :) Hoppas han har nått gott fika, jag som är så söt sugen hela tiden :D Hehe.

På lördag är det familjeträff för alla er som inte hört det. Nere på indalsälven precis nedanför indals hembyggdsgård i (Humpes) viken. Där säljer indals skoterklubb korv, hamburgare och det finns skoterbingo och lite annat :) Har ni inget annat för er så tycker jag att ni ska dyka upp, hoppas på fint väder så blir det nog toppen. Klockan 11!!!

Nu är det som sagt prutt blöja som gäller. Kram!



 
Här sitter arvid och leker :D Gounge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0