18 mars

Hallå!

Idag kom jag faktiskt upp i tid och fick skjuts utav pappa till praktiken. Idag fick jag äntligen åka med stor Håkan. Han är en jätte trevlig gammal farbror som är arbetskollega med mamma. Vi har haft en jätte lugn och skön dag, lunchade på eon och fikade en hel del, bäst att passa på när solen äntligen skiner.

Vid halv sex tiden kom jag hem, micke skjutsade så snällt hem mig när han åkte mot Umeå. Just nu jobbar jag med Robban. Det är tredje kvällen nu men jag tog inte över Gabbi förräns klockan nio så det var skönt. Jag hann sova en timme på soffan innan så jag inte är så trött imorgon. Vi åt en riktigt sen middag inte förräns halv tio kom pappa hem med traktorn och pizzan. Men det gör inte så mycket, tycker mest synd om gammgubben som ska hålla på och jobba sönder. Han ramlade från hustaket här förra veckan och han är fortfarande alldeles blå på både ben och fötter och staplar omkring som en 70 åring men ändå ska han trotsa och vara ute och slita röven utav sig.. Jag har sagt åt honom att det är en fördel om Arvid/Wilma får ha en morfar ett tag. Så jag hoppas han tar in det snart.

Jag har även tagigt bild på den där ursöta jeans klänningen jag köpte till bebisen igår, men då har jag ju inte tagit med kamera sladden så det kommer bli en sen uppdatering med den. Jag funderar faktiskt på att åka hem imorgon, jag börjar bli orolig för att all post (jag menar självklart alla räkningar) inte ska få  plats i brevlådan med tanke på att vi inte varit hemma sen i söndags. Vi har dessutom både Sundsvallan och Dagbladet så bara de blir ju en massa i våran lilla låda. Finns det någon som vet vad brevbäraren gör om det blir fullt? Skiter dom i att lämna posten då, eller? Det är en liten tanke som passerar min lilla toktrötta hjärna nu.

Imorgon ska jag och Håkan åka iväg till Huddik men en massa virke. Det kommer antagligen ta hela dagen, men vi ska skynda oss tillbaka tills tre för då ska jag iväg på föräldrarträff igen. Det ska bli roligt, det enda som är lite trist är ju att Andreas inte kan vara med.. Men han ska nog få sig en lektion i smärtlindring (morgondagens ämne) när han kommer hem :)

Nu ska Robban tydligen kila iväg till sängen, vi har lyxat till det med en massa popcorn och kola efter maten men tydligen har han blivit trött utav allt ätande nu. Så natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0