ÄNTLIGEN HEMMA

Ja nu är vi inne på ännu en ny vecka. Tiden går fort, känns som att den bara springer förbi. Idag har jag varit på skolan till halv tolv, var bara ute och finkört hela förmiddagen. Det vart ett antal svängar in i självaste drakstaden. Efter skolan åkte jag med Caroline in till Birsta för att avnjuta en god lunch på Mc´donalds. Efter maten gick vi mätta och bekåtna över till IKEA, jag verkligen älskar det stället. Det finns så mycket fint till så låga priser! Jag fyndade en hel del, allt ifrån tavlor till mattor och servetthållare. Kom ganska billigt undan ändå men tyngden i kassarna kan man klaga lite över. Började jobba halv tre och jobbade till sex. Sa faktiskt äntligen upp mig ifrån det där stället också. Känns som att en stor sten med allt för lite pengar under har lyft från mitt hjärta. Efter jobbet  skyndade jag mig iaf snabbt iväg till bussen för att komma hem till sköna Indal. Och vad blir man när man väl kommer hem?! Jo ensam. Andreas har inte kommit hem än från jobbet! Han och Matsson är och suger i någon olje slang långt härifrån. Fick ju som många kanske kan lista ut gå ifrån bussen. Det tar ett rejält tag för mig att gå hem som vanligt men idag extra tungt med tanke på all extra bärlast jag hade med mig. Det första jag gjorde var att slänga mig i soffan och pusta ut. Och det kan jag säga att jag var värd! Nu efter att ha laddat två maskiner tvätt sitter jag och tar igen mig ännu mer här vid datorn och fixar ihop de nya sakerna jag köpte idag. Fick elräkningen idag för första gången, jag kom lindrigt undan med endast 517 kronor i elräkning för december månad. Det kändes skönt att den var så låg så att pengarna räcker till mycket. Fick min lönespec idag och det var min högsta lön någonsin, och då snackar vi inga små pengar xD  Men det var min lägsta någonsin från Mc´donalds. Men som att det gjorde någonting? Nej, känns faktiskt riktigt bra, kanske blir en värsting barnvagn trots allt! Nu ska jag bädda rent i sängen och ta en nattmacka för att sen försöka somna trots att jag är ensam. Tur man har stormagen som lever om iaf =) Jag går in i v20 imorgon för alla som ville veta, halva tiden har gått och jag tycker redan att mammas lillknodd kan bli klar för att kläckas så att jag får mysa en massa. Natti natti!
Ps idag firar jag och älsklingen 11 underbara månader tillsammans. <3 Ds

Kommentarer
Postat av: Rebecka

lägg ut en bild på magen din.. så man får se hur det ser ut

2009-01-14 @ 22:32:43
URL: http://rebeecka.blogg.se/
Postat av: Rebecka

:) **

2009-01-14 @ 22:33:00
URL: http://rebeecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0