ÄVENTYR

Det kan man verkligen säga att det har varit idag. Vaknade upp innan sex för att lifta med Andreas till Lögdö. När jag anlände dit vid halv sju tiden låg hela familjen och sov, jag joinade mamma i sängen och sov ända tills klockan nio. Slängde mig i duschen en snabbis för att sedan åka på skolan. Väl på skolan möttes jag upp utav mina glada klasskompisar som berättade att vi fått sluta för dagen. Jippie vilken toppen början på dagen.. Det var inget mer att göra än att försöka ta sig hem igen. Carro lockades med pga utav det fina vädret och våra tok fräna skotrar som stod hemma. Vi käkade först lunch på biteline innan vi begav oss till Indal. Hemma i Indal stod Yamaha ls:en och super Aktiven redo för en sväng om. Kom tyvärr inte speciellt långt innan Yamahan började krångla. Vi stannade på macken för att tanka upp och sen ville den inte startas nå mer, Carro fick då istället åka Aktiven med mig. Efter en bit hade vi ledsnat, det hade blivigt på tok för kallt för den mysiga fikan vi hade tänkt ta så vi åkte hemöver istället. Möttes upp utav Andreas på macken för att försöka få igång Yamahan.. Men inte då, det var bara till att försöka bogsera hem den. Det måste ha varit en rolig syn, vi for som två hala snorkråkor på den ishala vägen. Till slut nådde vi hem, Andreas fick hjälpa till sista biten med bilen men när vi väl var hemma vart det en fröjd. Myste till det i soffan en stund innan Andreas serverade en gourmet middag. Egenhändigt lagade köttfärsbiffar med stekt potatis. Mumms fillebabba :D  Efter maten tog jag hand om disken medans Carro hjälpte Andreas med lite spännband. Kvällen har tillbringats i soffan framför tvn. Nu tänkte vi gå och lägga oss så att man är pigga och allerta tills morgondagen. Imorgon måste jag nämligen åka med Andreas på jobbet vid sex tiden.. Känns ganska surt på en fredag men det finns inte så många fler alternativ när man bor såhär ute i "buschen". Går halv dag imorgon på Ttc iaf, slutar halv tolv. Det jobbiga är att jag inte börjar jobba förräns klockan fyra. Blir till att försöka döda lite tid imorgon igen då. Nu ska jag krypa ner under täcket med mannen min och drömma om sol och varma badstränder.God natt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0