25 februari,

Åh, vilket underbart datum! Löningen är äntligen här och man kan börja bli en människa igen. Inte för att skryta men min lön var en riktig värstig denna månad. Känns skönt med tanke på alla räkningar som har dunstat ner under dagarna.. Känns ganska tärt när man tänker efter vilken lyx jag och Andreas har haft som bott hemma gratis ett bra tag. Men vill man ha det fint får man lida pin.

Just nu sitter jag på jobbet. Känns ganska bra att säga så då det är på hemmaplan. Jag sitter i soffan nu, mamma ligger och sover på trean medans lillebror har tvåan och pappa har lyckats somna i fåtöljen med handen i godispåsen! Haha, vilken härlig familj man har :) Robban ligger och trynar i sängen, så jag passar på att kika förbi här då innan jag går av mitt pass. Andreas var här ikväll men åkte hem vid elva, han var ute i garaget och mekade det sista med Ockelbon. Jag trodde jag skulle få sovsällskap inatt men inte då. Min karl är inte den som är den, klart man ska sova i hus när man äntligen har ett. Visst, jag håller helt och hållet med men längtar just nu ännu mer efter körkortet.

Imorgon har jag svenska prov, känns som jag har missat en del viktiga lektioner. Men om proven är som vanligt ska det nog inte vara nått större problem att fixa det. Satt faktiskt och pluggade här efter middagen. För en gång skull.

Arvid/Wilma/Elvira blir 26 veckor idag :) Nästa vecka kan man betryggande tänka att 80% utav barnen som föds då överlever utanför modern.

Idag har vi haft en hel dag fylld med sex&samlevnad. Det var riktigt roligt, dagen gick faktiskt överraskande fort. Vi fick träffa en manlig barnmorska som pratade om en massa egna erfarenheter. Vi hade också workshops där vi fick göra våra egna "grupp arbeten" jag, sandra, vicky, carro&emmy gjorde en affisch om graviditet som ska visas upp på en slags venissage i maj.

Imorgon går jag i skolan till klockan tre och efter det ska jag ut till mamma och pappa igen. Vi ska iväg till barnenshus på babykväll, har spanat in en jätte fin barnvagn  som pappa ska få lägga ögonen på och så måste jag hitta en bilbarnstol som passar :)

På fredag är det iaf bestämt att vi ska försöka komma iväg mot Malmö, planerna är att stanna i Stockholm över natten så det inte ska bli jobbigt att köra allt i ett. Vi vill ju inte att någon mister körkortet igen efter den här vändan =)

Nä nu ska jag ta och slita mig, tänkte först ladda upp en ny vecko bild men har inte tagigt någon ny så här kommer en som är nån vecka. Kram





Kommentarer
Postat av: Stefanie

Jag har ju inte sagt grattis till det kommande tillskottet, så Grattis =) Hoppas allt är bra med dig och lillen =)

2009-02-26 @ 10:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0