8 april

Hallå!

Idag gjorde jag ett tappert försök att vara på skolan. Började förstås med att jag försov mig och missade första bussen. Dessutom märkte jag att halva min panna svällt upp som bara den.. Visst jag förstår om mina lymfkörtlar eller bihålor blir större när man blir sjuk men vad har man i pannan då?! Var bara att slänga på sig mössan och hoppa på kvart i åtta bussen från byn. Klockan nio var jag äntligen i Timrå och där stod carro min vän så snällt och väntade på mig. Vi började morgonen med en fika och lite kort spel innan jag fick åka ut med roger och köra en sväng. Vi var riktigt duktiga och jag tyckte nästan att vi var överallt. Allt såg kanon ut så det är bara nöta nöta som gäller. När vi kom tillbaka till skolan fick jag en hemsk huvudvärk och en stark smärta i magen som påminnde hemskt mycket om mens värk. Nej tänkte jag- Min första tanke var att det var nått som inte stod rätt till. Carro skjutsade in mig till mödravården där jag nästan våldsgästade min barnmorska elisabeth. Jag hade skrämt upp mig rejält på vägen dit och var rätt bra skärrad när jag kom in. Hon lugnade snabbt ner mig med att känna och lyssna på lillen. Allt såg bra ut och som det verkade var det bara "naturliga" förvärkar som kommit. Hon kollade även blodtrycket mitt innan jag fick gå igen. Även det såg bra ut så jag fick mig ett råd att åka hem och vila. Förvärkar var normalt så länge dom inte kommer för tätt och dom kunde faktiskt uppkomma genom stress eller bara att jag är sjuk. Hon tyckte däremot att jag skulle ta kontakt med min läkare om knölen i pannan för pannan var inte direkt hennes område utan det är ju faktiskt bebisar :) Jag är belåten bara det inte är nått med skrutten.

Jag och carro vart båda väldigt lättade och åkte inöver birsta för att luncha på mc´donalds. Det vart en kyckligburgare för min del och en hel del kära återseende med före detta arbetskollegor :) Efteråt åkte vi tillbaka till skolan, vi fick tillbaka proven från logistiken. Jag hade förvånat mig själv och fått bäst resultat i klassen, jag vart mycket nöjd och dessutom fick vi sluta redan innan tre. Det var bara att ringa andreas som var på mitab (precis brevid) så han fick hämta upp mig. Vi åkte åter igen till birsta och mötte upp joel. Grabbarna skulle inhandla lite smått och gott innan det äntligen bar hemöver.

Det första jag gjorde när jag kom hem var att slänga mig i sängen. Självklart vart det ingen långvarig vila, telefonen gick het. Jag måste bara säga att jag har världens goaste mamma, moster&mormor. Alla ville kolla läget och hur det hade gått hos barnmorskan :) Jag blir så glad när jag vet att det finns några som alltid kommer bry sig om mig <3 Vet itne vad jag skulle göra utan er. Tack för att ni bryr er!  Efteråt kallade ju då plikterna, det var dags att laga mat. Jag har en himla duktig karl som oftast får vara kocken men ibland vill man ju försöka vara med och hjälpa till =) Det vart pyttipanna och ägg. Himla gott efter en himla yr dag. Sen dess har eftermidadgen bara rullat på, joel har varit förbi här en sväng och vi hann med ett parti kortspel. Jag har också hunnit med att påskpynta lite här hemma med hjälp utav andreas då förstås. Han fick till uppgift att gå ut och fixa påskris så jag kunde dekorera det sen :) Mycket nöjd vart jag med resultatet. Så nu har vi lite påsk både i köket och på bron så jag hoppas verkligen att vi nu får besök utav små häxor på väg till blåkulla ihelgen :)

Nu är vi ensamma igen, joel åkte precis hem. Han har ju faktiskt ett jobb att sköta =) Jag och andreas ska alldeles strax krypa ner i sängen. Imorgon ser det inte ut att bli någon skola för min del, ska dessvärre göra lite hemprov som ska lämnas in senast imorgon kl 14.. men det ska nog gå vägen om jag bara kliver upp imorgon och aggerar. Andreas lånade själv hem en sån där super duper sugar maskin från mitab idag eftersom vi har upptäckt att våran vägg som ska rivas är isolerad med spån.. Jag förstår inte vad folk tänkte med förr men tydligen tänkte dom rätt för våran del finns det ju maskiner att använda med hur gjorde man då förr om en vägg skulle väck?.. Hm. -Nej där stänger nog min hjärna av för ikväll..

Nu har jag väl tråkat ut er tillräckligt, ser verkligen fram emot att få krypa ner under täcket och bara slappna av för en gång skull. Nu blir det ju lov till veckan och det kan behövas för en fullständig laddning av mina batterier och min lilla mage. Självklart ska jag hålla hårt i datorn, så glöm inte att snoka in här ifall det händer nått nytt för en ggn skull :) <kram>

Natti Natti, ha en bra skärtorsdag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0