14 april

måste börja med att säga att helgen gick som smort! lite strul där på fredag natt, men när gomammsen kom och hämtade mig där i natten så vart allt bra. på lördags morgonen drog vi iväg till kramfors gänget, riktigt roliga&goa gubbar som är med där. vart kvar där över natten, sov typ två timmar men det var det lätt värt, haha.

idag var det då skola och jag var som vanligt sen, men jag och caroline började med att kika igenom klasskassan, just nu har vi precis 10000 kronor efter alla bilar vi har fixat till, så på tre år ska vi nog få ihop så att vi kan hitta på nått riktigt skoj!
klockan tio i elva ringde mamma min till mig och sa att hon skulle komma och hämta mig för att farmor låg på hospic och höll på att dö.. det var inget roligt telefonsamtal men det var bara att hoppa in i bilen och fara. när vi kom dit satt pappa och farfar och grinade, farmor var helt okontaktbar.. jag och mamma tog henne i hand, då hörde vi två höga andetag sen andades inte min farmor något mer.. det var första ggn i hela mitt liv som en människa har dött precis framför mina ögon. men det kändes faktiskt bra på något sätt, hon har lidit så fruktansvärt mycket under de senaste två åren, hon dog iaf fridfullt och det får jag väl vara glad över. kom alldeles precis hem, varit och fixat lite med kistan och så och sen orkade jag verkligen inte åka tillbaka på skolan.

andreas kommer hem imorgon, och det är verkligen på tiden. har gett honom stränga order att han aldrig mer få lämna mig men vi får väl se hur det blir med den saken. allt går ju inte riktigt i medvind för mig just nu..

när jag ändå är på g och skriver så ska jag berätta att min storebror robert har gjort framsteg med sin rehabilitering.igår när jag och mamma åkte dit gav jag honom som vanligt festis, men vi brukar alltid trycka lite lätt på förpackningen så att det kommer på tungan så får han svälja själv men nu frågade jag robban om han inte kunde suga istället och visade med en ansiktsmin hur han skulle göra och se på satan, han gjorde det! nog för att han drog in för mycket så att han höll på att kvävas men det var en annan femma, jag blev nöjd ändå. för på nått sätt måste han ju förstå oss då ändå. nu är jag fylld med nytt hopp för robban, vi firade även med kina efteråt, tyvärr fick ju robban påsmat i magen men vi sa att om han låtsades riktigt mycket kanske det på nått litet sätt skulle smaka lite kina, hehe.




VILA I FRID FARMOR HJÄRTAT. VI KOMMER SAKNA DIG!


image13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0