Sjunde september tvåtusentio

Falskt alarm!

Imorse klockan åtta satt jag i väntrummet på ultraljudsavdelningen på sjukhuset. Shit vad nervös jag var, vad skulle jag göra om bebis låg med stjärten nedåt?! :o Tio över gick jag därifrån med en skit nöjd min över hela ansiktet. Det var falskt alarm! Bebis låg rätt, alltså med huvudet nedåt. Det roliga var att den ligger som i profil mot höger, men det gjorde absolut ingenting. Det synstes inget på ultraljudet som skulle kunna göra att jag inte skulle kunna ha en normal förlossning. Nu är mamman nöjd och positiv igen :) Idag är det 9 dagar kvar tills bebis har ankomstdatum och jag kan säga på pappas och mina vägnar att nu är du välkommen ut :)

Nog om det, påvägen hem stannade jag till på mackidonken i birsta och handlade toast! Åh vad gott det var efter all stress och press.. När jag kom tillbaka till lögdö möttes jag upp utav en skitglad liten nyvaken kille :P Idag blev det inge lägenhetsfix. Mamma har mått dåligt så vi har stannat hemma alla fyra, sov mellan ett och fyra :) Riktigt välbehövt. Hunnit med att väga kalle också som snart är uppe i Arvids födelsevikt, 4205 g väger han nu.

Jag ska lägga mig och sova nu, klev upp från grabbarna för att telefonen behövde laddas.. Och då var det lika bra att uppdatera bloggen från en riktig dator. Det går så himla mycket enklare då.

Imorgon ska jag vara på ttc och göra mina sista timmar för ykbn. Nu var det ett tag sen man var i skolbänken så det ska bli roligt :) Hoppas att jag inte glömt allt för mycket, då kan det bli knivigt att plugga ikapp. Efter det SKA jag och mamma upp och måla. Så är det bara :P Huvudvärk eller inte.

Ja godnatt på er allihopa! Kram


Bjuder på en gammal skoltids bild.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken tur att det var falskt alarm! :) Nej min lilla skrutt vägrar som sagt att vända på sig så jag har en tid för kejsarsnitt.. Känns lite overkligt, men det blir nog bra det med :)

2010-09-07 @ 22:33:42
URL: http://thenordlander.blogspot.com
Postat av: Erika

Vad skönt att ongen ligger åt rätt håll! :)

2010-09-08 @ 10:17:42
URL: http://dumman.blogg.se/
Postat av: Carro - mamma till Noel

Hääärligt! : D

2010-09-08 @ 11:18:58
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Angelica Nordstrand

När ska den lilla komma? När är det beräknat? :)

2010-09-16 @ 15:29:27
URL: http://mammaangiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0