Godkväll! Jag och barnen åkte ner till Rob...

img_2150 (MMS)

Godkväll! Jag och barnen åkte ner till Robban imorse och allt verkade bra tills Alma börjar tok hosta och rossla vid tio tiden. Hon har ju hemsk hosta i stort sett varje natt och har haft det ända sen hon var nyfödd. Jag ringde därför till vårdcentralen med tanke att jag kanske skulle kunna åka på primärvårdsjouren efter jobbet men kvinnan i liden tyckte att jag skulle komma så fort jag kunde. Så klockan två rullade vi upp till Liden. Som vanligt när vi går till doktorn så lät allting alldeles perfekt på Alma just då och doktorn trodde att det antagligen bara var "säsongs hosta".. Ja det är ju alltid en lättnad att höra att det är bra med ens barn men när man får åka hem och veta att man inget annat kan göra när situationen uppstår igen (vilket den gör varje natt) blir jag väldigt besviken.. Nog om det, innan vi lämnade vackra byn liden tittade vi förbi hemma hos Emma, Anton & Lilla Amanda. Där fikade vi, härjade och bytte ett antal blöjor innan vi åkte hem igen för att börja med maten :) köttfärsås och spagetti blev det idag, Maria kom förbi och sällskapade oss :D Innan läggdags tog jag och barnen oss en dusch. Alma och Arvid har börjat leka väldigt roligt tillsamans och det var bara massa skratt i duschen idag :) Då blir man varm i mamma hjärtat. Alma somnade snällt i sin säng efter vällingen och Arvid lika så så nu ekar det nästan här i min säng då Karln är borta på jobb.. Jag hoppas nästan på att någon utav trollen ska vakna till snart och komma och värma Mammsen. Nä nu ska jag faktiskt försöka somna.. Imorgon ska vi ner till lögdö igen. Det blir en tung vecka det här med bara tidiga morgnar :) Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0