8-10 maj

Helgen har varit riktigt härlig. Har hunnit med en massa saker, även fast vi inte påbörjat barnrummet riktigt än så har vi fått med en hel del.

Fredagen- Äntligen fick jag vakna upp med Andreas. Kände mig inte allt för på topp att åka på skolan så jag stannade hemma istället. Vart inte hemma så länge då jag bestämde att jag skulle ner till stan och skjutsa runt lillebror och mamma på en massa ärenden. Jag själv hämtade ut mitt körkort, jag såg ut lite som en terrorist. Tur är väl att jag får ta nytt kort då det blir C&E. Efter att jag skjutsat hem lillebror och var på väg hemöver vart jag helt bromslös. Helt sådär utan vidare, jag vart självklart livrädd och rullade försiktigt hem till Lögdö igen. Där kollade pappa på bilen och insåg ganska snabbt att mina bromsrör hade rostat sönder. Jag är jätte sur på bilprovningen nu iaf, kunde dom sätta en tvåa på en lite glapp styrstång men inte en tvåa på bromsrören?! Jag hade en nära döden upplevelse.. Tur man är lite med och kunde motorbromsa iaf..

Ingen bra början på en härlig kväll, där stod jag iaf nere i Lögdö med en massa mat och bråttom hem till Indal. Jag skulle få besök och inte kommer jag hem.. Mamma fick skynda sig hem ifrån jobbet och skjutsa hem mig till slut iaf. När jag kom hem var jag hyffsat less men Andreas fick trösta upp mig. Han hade varit och köpt en ny grill :) Jätte fin var den. Han skulle också ha handlat lite plankor mm till rummena där uppe men han ska göra ett nytt försök så fort han får tid. Han hade ju inte hittat det han behövde. Vid sju tiden började folk rulla in. Det var Jori Niklas Sara, Robin och Alva som kikade upp på lite hamburgare =) Efteråt spelade vi tjejer kort medans grabbarna kollade på massa skoterfilmer. Vid ett tiden gick jag och Andreas för att sova. Det är man inte bortskämd med, (menar att få sova med Andreas)

Lördag- Vaknade vid nio tiden. Var bara att kliva upp. Jag hade haft en lite hemsk natt, vaknade upp vid fyra-fem tiden med kramp i vänster vad. Andreas trodde att det var nått annat på gång och fick panik. Då han insåg att det bara var kramp jag led utav vart han istället sur för att jag väckt honom. Haha, lillstackarn. Frukost vart det iaf och efter det krattade jag upp det sista på gården. Vid halv tre åkte jag neröver Lögdö för att jobba med Robban. Jag hann duscha och fixa till mig för vi skulle iväg till Indal på grillfest. Plockade upp mannen och sedan Johanna&Rickard. Vi grillade spett som Andreas gjort riktigt bra. Robban hade det bra men vid nio tiden blev det lite för kallt så vi hoppade in i bilen och åkte ner på crusingen i Timrå istället. Där såg vi en massa bilar och träffade ännu mer folk. Jag och Robban kom hem klockan två efter en hel kväll. Somnade på stört.

Söndag- Sovmorgon till tio. Klev upp, duschade och fikade. Andreas ringde och bad oss följa med till Åkersjön för att hämta husvagnen. Självklart var vi på =) Lånade dodgen och ryckte med både Robban&Vincent sen så åkte vi. Uppe i Indal fick Vincent äntligen testa jeepen som Andreas hittade ute i garaget. Han vart svin nöjd =) Vid sex tiden var vi äntligen uppe i Åkersjön. Andreas och Jori skyndade sig att fixa förstugan så åkte vi hem igen. Vi stannade till Ppå Mc´donalds och åt middag. Vart en och annan glass paus också innan vi var hemma. Kvart över tolv kom vi tillbaka till Lögdö. Robban fick äntligen lägga sig och jag med för den delen.

Helgen har varit bra som ni ser, att vi hann hämta husvagnen tycker jag är det bästa så slipper man det senare =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0