Första dagen på dagis

Godkväll!

Resan hem igår gick oväntat bra. Alma var väldigt lugn och glad när vi skulle landa i Bromma, jag däremot var väl förberedd på det värsta. Förkläde på Alma och en stor plast påse sittandes med i knät.. Men tack gode Gud för att det gick ändå! Från Bromma till S-vall sov lilla damen hela vägen så det gick ju också.

Men å så skönt det var att få komma hem! Det känna konstigt för jag brukar vanligtvis tycka att det är jobbigt att komma hem med all ouppackad packning och så.. Men nä det känns ruskigt bra att jag är så nöjd med vart och hur vi bor.

Idag var det då dagen vi så länge väntat på. Almas första inskolningsdag! Hon verkade trivas som fisken i vattnet, tvärtemot storebror som inte alls ville lämna mamma för att leka med varken leksaker eller de andra barnen. Det är verkligen för och nackdelar med att ha barnen hemma längre än två år.. Visst känna det bra att Arvid hellre är hemma med mamma men dagis är ju så väldigt viktigt för utvecklingen. Nu var vi ju bara där en timme idag så imorgon tror jag att det kommer gå bättre för då stannar vi på lunch också :)

Jag måste bara få ge en stor eloge till alla förskolekärare. Ni är verkligen bäst! Jag blev alldeles kall svettig bara jag satt på golvet i en timme.. Det händer verkligen allt på en och samma gång! Helt plötsligt känns det helt okej att gå tillbaka till mitt jobb :)

Nä nu ska jag göra kväll, det är ju en dag imorgon också! God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0