En heldag med tvåtakt i lungorna

I fredags var jag och barnen ut till Söråker på middag och lek hos Rickard& Gabbi. Innan vi åkte hem stannade vi till hos mamma& pappa, där bjöds det på milkshakes och med mig hem fick jag ta med pappas och stoffes skotrar på vagnen för att man råkar vara den enda med en rejäl bil då förstås! När vi kom hem kvällade vi tidigt för att ladda inför en riktig skoter dag.

Igår (Lördag) kom Andreas hem från 40h jobb klockan åtta. En halv timme senare drog jag och ca20 skotrar till iväg upp mot Sättna och Winter games. Vi var uppe strax efter tio och var bland de första på plats! Väl där anmälde jag mig till skoter dragracingen och jävlar vad roligt det var! Testade att köra både min -550 och pappas 1000kubikare. Som snabbast kom jag i mål på 7,9s på 201m. Och de bästa skotrarna där under dagen körde på låga 7or, så jag är minst sagt nöjd!
När jag kört klart kom TV4 fram till mig och ville intervjua mig. Helt sjukt!

Vi åkte hem vid halv två för då var vi alla rätt nöjda efter dagen. Leden hem var minst sagt guppig men vad gör väl det när man har en räser maskin :)

När vi kom hem igen åkte vi direkt till pizzan för att äta!

Kvällen spenderades uppe på högstjärn tillsamans med Johanna och några andra sociala skoterburna :) Blev även lite puder körning innan vi åkte hemöver och skallade kudden rätt hårt!

Idag känner jag verkligen att jag lever, barnen vill leka och jag känner mig som en hundra åring! Jaja, bara att ta tjuren vid hornen och åka ut och härja lite idag också. Fast idag får barnen följa med för de har blivigt så pass pigga.

Ha en fortsatt trevlig helg allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0