Hej! Nu har Lill gumman alldeles nyss tryc...

img_0432 (MMS)

Hej! Nu har Lill gumman alldeles nyss tryckt i sig lite mat. Tack gode Gud för det! Just nu känns det som att jag skulle kunna föda upp ett helt dagis.. Var dum nog att inhandla en ny amningsbehå igår på birsta. Gissa om den passar idag? Dolly parton, släng dig i väggen. Fis lisa är iaf duktig och äter sig mätt. Jag hoppas att tissarna lugnar ner sig snart när de förstår att hon inte behöver riktig allt som jag producerar. Idag var det hörsel och pku prov som stod på listan. Mamma kom och skjutsade in oss till elva. Hörsel har hon, så det är ju bra. På tisdag ska vi tillbaka för sista gången, träffa doktorn och se vad han säger. Efter sjukhuset passade jag småttingarna våra i bilen medans mamma uträttade lite ärenden. Tanken var att vi skulle kika in på barnenshus och se om de hade några roliga erbjudanden men det var så mycket folk att vi blev hemskjutsade för att vila lite istället. Alma somnade i vagnen som står i vardagsrummet och Arvid den lilla hus råttan hjälpte mig att dammsuga och snygga upp lite. Han somnade strax före fyra och vaknade två timmar senare när pappan hade gjort maten :) ikväll har vi haft lite besök utav Andreas mamma och syskon. Lillan fick sig lite söta Rosa kläder. Och det tackar vi för, tjejen har nämligen gjort ett antal minimala uppstötningar sen hon började med maten. Hoppas vi har turen den här gången också och slipper en spy fluga men om inte annat så finns det ju tvättmaskin :p Imorgon är det mysa det enda som vi ska göra. Vi har ju äran att ha pappa Andreas hemma hela veckan. Jag undrar just hur det ska gå, som katt och råtta kanske. Jag har en ykb prov tid halv två.. Har faktiskt inte öppnat boken sen sist så jag har väl inte allt för höga förväntningar. Men det känna dumt att inte testa heller, det är ju saker som jag ska kunna?.. I veckan hoppas jag verkligen att det är någon/några som vill komma förbi och träffa skruttan och Fika med oss, med stort f ;) Mina tio kilo jag gick upp när jag bar Alma är som bort blåsta, nu har de nog hamnat i pattarna isåfall, men jag om någon kommer bli en fika mamma. Mumms!! Nä nu ska jag lägga mig brevid gotjejen och somna om. Dags att mata om bara 2,5h?! Yes skönt. Natti natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0