Sjunde oktober tvåtusentio

Hallå! Grattis Alma på tvåveckorsdagen =D Idag blev det en liten sovmorgon för våran del, Alma började skruva på sig vid nio och då var Arvid mer än utvilad så vi klev upp och åt lite frukost. Flingor och fil har blivigt en succé här hemma, det är väldigt uppskattar av Arvid och jag tycker det är bra att kunna varva mellan gröten. Efter frukosten fixade vi till oss och åkte på kyrkis premiär här i indal. Och som vi har längtat! När vi kom dit var Arvid till en början blyg, han är ju så sällan med så mycket barn men efter en stund var han varm i kläderna och skulle absolut inte vara med mamma, bara leka :) vid tolv packad vi in oss i bilen och styrde mot birsta, där mötte vi upp Carro för en lunch på Ikea. Eftermiddagen spenderades sedan ute i matfors med henne och Peter. Arvid levde rövare, roligt att busa med gudmor :p Bjöds på jätte god middag innan vi gav järnet hemöver. Arvid somnade dock i bilen.. Så när vi kom hem var det bara att brassa iordning välling och lägga honom. Han somnade på stört, ska bli spännande att se vilken tid vi kliver upp imorgon. Alma har haft en liten jobbig dag, spytt som aldrig förr och varit allmänt loj.. Men nu verkar hon iaf nöjd och sover så gott. Hoppas det är bättre imorgon. Pappa Andreas kommer antagligen hem imorgon också :) Ska bli skönt, kanske är för mycket att hoppas på lite avlastning.. Men familjemys blir det nog. Jag funderar på att överraska med någon god mat. Någon som har nått fredags tips? Jag tycker vi äter samma maträtter om och om igen.. Bättre blir det ju inte utav att jag är värdelös på mat heller. Ja vi får se, nått ska vi väl kunna fylla magen med iaf. Nä nu ska jag somna så mamman också är pigg imorgon bitti. Godnatt, kram!

Kommentarer
Postat av: Emma s

Ja det är både bra för mamma och barn att ha den där stunden på torsdagarna, va roligt ätt vi var så många :)

2010-10-08 @ 06:46:34
URL: http://endaghosemma.blogg.se/
Postat av: Anonym

hemlagad pizza?

2010-10-09 @ 14:05:40
Postat av: Frida - blivande mamma

Nu svarade jag sent men kolla under mina recept. Tror det finns ett recept på fläskfilé där som är så jävla gott och det är enkelt :)

2010-10-09 @ 21:43:51
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0