Söndagen har passerat och även min arbetsh...

img_1085 (MMS)

Söndagen har passerat och även min arbetshelg. För er som inte riktigt vet vad jag sysslar med så ska jag berätta. Jag är anställd som chaufför hos en transport men är just nu mammaledig på heltid. Men för att få lite extra slantar i plånboken jobbar jag extra som personlig assistent åt min storebror varannan helg. Det är inte speciellt mycket till "jobb" eftersom att han ändå är min bror och därför brukar helgerna vara riktigt roliga. Men på senare tid har ju Andreas typiskt nog bara varit hemma de helger som jag jobbat.. Så idag när jag slutade klockan fem var det som en sten som lossnade från mina axlar. Kvällen har därför tillbringats extra mycket med lilla familjen. Låg i sängen och kollade på ensam mamma söker förstås men det är en annan femma :) Imorgon åker Andreas på jobb igen och vi här hemma har en del saker att stå i också. Imorgon ska vi nämligen inhandla nya vinterdäck till mercan som jag kan lova är välbehövt! Hemskt att måsta vara orolig över en sådan sak, är ju otäckt nog med väglaget såhär års och då är det ju AO att ha rejäla däck! Ja nu sover familjen, jag har målat en till fönsterbräda. Den här gången i vardagsrummet så nu ska min en meters höga ljusstake äntligen få komma upp också :D Men det tar vi när färgen torkat. Natti natt!


Kommentarer
Postat av: pernilla

Ja jag vet inte? Har ni tid med oss i veckan? :) Imorgon eftermiddag ska jag baka medan Vilja sover å på onsdagförmiddag ska vi in till stan å registrera faderskap, annars är vi ledig :) Kram

2010-11-29 @ 21:45:15
URL: http://dearpernilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0