10 maj

Hallå!

Det var ett tag sen nu.. Kan bero på att jag nu förtiden är extra trött och somnar samtidigt som arvid på kvällarna :D Om jag inte som ikväll då, jobbar. Men då blir det att man slänger sig och sussar så fort man slutat istället. Ja ni förstår kanske, ond cirkel.

Sen sist har man hunnit med att fylla år, 19 år ingen speciell ålder direkt. Fick en massa bra att ha och blommor :) Det är ju aldrig fel. Sen har jag slängt ut pärlan på blocket. Hoppas väl att någon nappar så att man kan börja kika på en combi diesel någon gång.

Den här veckan är det skola och jobb om vartannat. Tur det eftersom andreas är på stopp och förmodligen blir borta ett längre tag. Vi har faktiskt fått spendera de senaste två helgerna med varandra vilket är oerhört ovanligt :D

Arvid är inge rolig i magen nu, började för några dagar sen då han tvärslutade äta. Lillstackaren, men inte är han speciell gnällig utan bara trött. Fick tvinga i 100 ml välling innan han somnade och på det lilla smattrade han på ett bra tag. Nu ligger han som en ostbåge i sängen, verkar inte som att han tycker att mamma borde få plats :) Snart är 1års dagen här! Jag satt idag och kollade i kalendern.. Fy vad skrämmande. Snart är han ett helt år, min lilla kille som snart är storebror. Jag hoppas att tiden stannar till lite när jag går på mammaledighet iaf så man hinner njuta lite utav tiden.

Imorgon ska carro vara med arvid mellan ett och fyra. Jag har ykb på ttc, carro den lyllon slipper den. Tur för mig så jag har lite barnvakt då istället :D Jag vet inte vad dom ska göra än, förmodligen birsta och ragga på.

Magen min den bara växer och växer.. Är betydligt mycket större nu än vad jag var med arvid. Hoppas att det stannar upp snart så jag inte ser spräng färdig ut innan sommaren ens börjat. Livat är det där inne också kan jag lova, den lilla far runt som ett popcorn nästan hela tiden. Det är faktiskt riktigt mysigt ÄN, väntar bara på att det ska börja göra ont :P Det märks iaf att det är andra barnet, jag har legat på lat sidan med att uppdatera om magen och knäppt kort. Jag har lovat mig själv och magen att bli bättre på det. Jag vill ju inte börja vara orättvis redan nu så att säga. Ser att alla andra lägger ut bilder på sina små söta magar så jag ska ta tag i mig själv och börja knäppa lite :)

Igår var jag och andreas på ikea, och det var faktiskt på hans initiativ! Jag fick bara följa med. Vi köpte ett nytt vardagsrumsbord från ikea som var riktigt välbehövt. Nu är det ju bara det att allt vi haft i vardagsrummet har gått i ek, precis som allt annat :P Och bordet vi köpte var VITT. Så nu måste vi iförskaffa lite andra nya saker i VITT. Det är faktiskt fint, vet inte varför jag varit så anti mot det innan. Ek sakerna har fått flytta upp tills vidare, det börjar bli trångt hemma.. Vet inte om det är för att vi står utan en halv övervåning som aldrig verkar bli klar?! Jag börjar bli riktigt dö less på den nu. Får hoppas att det löser sig snart. Förhoppningsvis kommer min ack så ohändiga karl att jobba mindre snart och kanske kan ta sig an problemet igen.

Nä nu vet jag faktiskt inte vad jag sitter och yrar i, märks att det är dags för sängen. Om arvid tillåter förstås, min lilla ostbåge :D Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0