Bad update

Ja hallå! Nu var det verkligen ett tag sen..
Hela förra veckan var rätt stressig. Jobbade både måndag&tisdag, hann ändå trycka in en liten bilbingo på eftermiddagen på tisdag. Vann dock inget så imorgon är det bara att försöka igen :) Skulle inte sitta fel med lite extra slantar innan gekås färden på fredag.

Min midsommarhelg var helt okej, ett stort minus på vädret men annars fick jag äta god mat och umgås med nära&kära. På fredagen var det jobb igen, men riktigt skönt jobb. Vi åkte ut på lörudden och käkade midsommarmiddag tillsamans med min familj och fritte, gabbi&barnen. Efter maten lämnade vi av andreas som skulle på fest i bjässjön medans vi andra åkte till lögdö och svullade i oss en massa chips med dirre innan det blev säng dax. På lördagen vaknade vi upp med fin väder som tyvärr inte höll i sig. Var bara hemma och tog det allmänt lugnt hela dagen, på kvällen fick arvid vara med mommen&moffen medans jag, andreas, eriva och jori åkte på jop´s på middag. Blev sällskapsspel och mys ute i viktjärn efter det. Kom hem vid halv fyra efter en liten utsvävning till malin&hans i bjärsken. Söndag, jobb med robban. Eller ja, vi rände till birsta (som vanligt) och fördrev dagen. Blev en eftermiddagsfika på kävstacamping också.

Nu i veckan är jag hel ledig. Idag sov jag och arvid till halv elva, satt ute i solen och lekte fram tills klockan ett då vi begav oss inöver sundsvall. Arvid var på sjukhuset och tog ett blodprov som han blivigt ombedd att ta pga att hans körtlar i ljumskarna var ovanligt stora. Han var så duktig så, fick en röd jeep efteråt som plåster på såren. Idag har vi äntligen haft tur med vädret så vi nöjde oss inte och åkte hem, utan vi åkte och hälsade på pernilla som bor sista veckan i stan. Passade på att ta en promiss till närmaste kiosk för att avnjuta en glass i parken. Satt och surrade på och vips var klockan fyra :D Bara att rulla hemöver och förbereda middagen som fick bestå utav pasta med köttfärs, svamp och paprika. Avnjöts självklart ute på altanen med toppen väder! Mer finväder får vi ju hoppas på framöver :) Morgondagens planer är att ta det lugnt fram till två, då ska jag skjutsa arvid till momma medans jag ska till trudes för en rejäl uppfräschning. Jag har ingen idé på hur det ska bli, men jag hoppas att det blir fräscht och fint iaf. Efter det blir det som sagt bilbingo i kovland igen :) Och imorgon ska jag inte komma hem tomhänt inte! På fredag åker mamma, robban, moa, arvid&jag neröver i landet. Vi ska på en mini semester och har som slut mål göteborg. Vi ska bo på gekås och shoppa järnet!! Betalade av de sista räkningarna idag och nu ska jag bara hålla hårt i resterande pengar tills vi kommer ner dit :D:D Vi ska även passa på att göra andra roliga saker, men vad har vi inte riktigt spikat än. Vi vill nog känna oss för och verkligen avnjuta semestern. Andreas blir hemma och sköter om våran hem, det är meningen att våran gräsmatta ska bli som det låter. Gräsigt :) Kalle har varit här i förra veckan och grävt ner vårat vatten så just nu ser det lite ut som en arbetsplats eller typ en sandgrop.. Men när vi är hemma igen har andreas lovat att det ska vara betydligt mycket bättre.

ja jag ska faktiskt ta och sova nu, låg faktiskt i sängen och var precis på väg att somna då jag kom på att vagnen och skötväskan stod ute på altanten... Inge roligt att kliva upp från en varmsäng för att gå ner och bara ta in de.. Råkade ju fastna här på vägen tillbaka :D Men nu är jag rejält trött, grabbarna mina sover och (fröken Alma) i magen verkar faktiskt också för ovanlighetens skull vara lugn. Ska passa på att smyga tillbaka så får jag försöka uppdatera bättre här i veckan istället. Sov gott allihopa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Blir de en flicka som ska heta Alma ? :)

2010-06-29 @ 19:31:15
Postat av: Owner(Sofie)

Ja. Blir det en flicka kommer hon antagligen får heta Alma eller Vilma :) Pojknamn är ännu ovisst..

2010-07-01 @ 00:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0