Fullspäckad dag minst sagt! Dagen började ...

Fullspäckad dag minst sagt! Dagen började med att vi vaknade utav väckarklockan strax efter nio. Efter frukost slängde jag ihop en annanaspaj och sedan inväntade vi sällskapet :) Vid tio snåret droppade Vilja& Pernilla in. Väldigt trevligt att få surra av sig lite. Spännande att prata om barnens utveckling också då töserna våra är ganska jämn gamla. De kilade härifrån vid tolv tiden och vi klädde på oss för att bege oss till drakborgen för lite bus med Tilda& Teo. Självklart startade inte bilen så det blev till att ringa runt till halva byn efter starthjälp. Hallberg kom som en räddande ängel och äntligen rullade vi neröver, en aningen försenade men ändå. Väl på drakborgen blev det en massa bus, pannkaka och skvaller :D Klockan fyra åkte vi till Ica maxi och väntade in Pappan så att vi kunde storhandla. Precis när jag kommit till byn igen fick jag ett samtal om skjuts.. Som den snälla (bilkåta) människan man är var det bara att skjutsa Mattias till södra berget.. Tur man körde röda faran för Södra berget var en lätt match, eller så inte. Trodde stundtals att vi inte skulle ta oss upp men det gick bra till slut. När jag äntligen kom hem igen var klockan sju och maten stod på bordet och två underbara grabbar satt och väntade på mig och Alma. Ikväll har vi inte gjort mycket, skjutsade bort Jori på fest och sedan lagt barnen. Andreas somnade med och jag vill inte väcka honom eftersom han var uppe med tuppen, så här sitter man själv med en sovande tös på magen. Tv dosan har Arvid lekt bort så det är kanal 6 som gäller tydligen.. Tror att jag kommer somna här, har några som ville ha hämntning ikväll men vi får se om jag är vaken då:) Nä en cola på det här så. Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0