Tjugofjärde augusti tvåtusentio

Hallå!

Helgen som var gick fort, vi har vart sjuka och hängiga så kan bero på det.. 
Orkade med en sväng på selånger marknad iaf :) Där fick jag äta min älskade langos, men jag hittade inte tenn väskan som jag velat haft ett tag nu :`( Tänkte att det var min stora chans att hitta den nu men den enda tanten som sålde de gjorde bara så små.. Typiskt. Jag får fortsätta leta på.

Just nu sitter jag med en sovande bebis i famnen, väntar på att klockan ska bli elva för då ska han ha mat igen så kan vi somna efter det :) Arvid slocknade som ett ljus klockan halv nio, skönt för mammsen.

Idag har jag glädjande besked att framföra! Vi ska flytta in till byn :) Får tillgång till lägenheten nu den 1sep, så det gäller att ligga i innan bebis kommer. Det gör ju självklart inget om det tar lite tid heller då det inte är någon brådska ur huset.

Ja nu kanske några undrar varför vi helt plötsligt och oväntat ska flytta. Och det finns ett väldigt enkelt svar på det. Jag och Andreas tog oss vatten över huvudet när vi köpte huset och trodde att vi skulle kunna renovera samtidigt som vi bodde där. Det har visat sig helt omöjligt, och nu när det blivigt förseningar i vårat pannbyte (som vi hade förväntat vara klart nu i augusti) känns det bättre att vi tar en lgnht där vi kan bo tryggt och varmt fram tills att vi färdigställt huset. Nu kan det ju säkert dröja ett tag, men man ska skynda långsamt. Huvudsaken är att hela familjen bor bra under tiden :) Nu har vi ju oxå hittat en helt perfekt passande lägenhet. Det enda, och då är det verkligen det enda som är mindre bra är att det är på övreplan. Men i övrigt är allt kanon, det är ett äldre hus med högt i tak, stora ljusa rum och lyssna på det här... det finns dusch!!! Hihi. Det är ju rena lyxen för oss som istort sett varit utan det i 1,5 år nu.

Ja nu har klockan tickat iväg, dags att göra lite ersättning och sedan krypa ner under täcket med arvid.

Natti natt!


Kommentarer
Postat av: Erica

hej, hemskt ledsen att jag inte ringt, har verkligen inte haft tid!har inte ens ringt mamsen. Har iaf superkul i uppsala, tidiga mornar och sena kvällar! jävligt sena kvällar. Tog mig lite ledigt idag, på eget initiativ för att få införskaffa lite varor till kylen bland annat. Imorgn blir ännu en heldag, först matte i 6 timmar och sedan gasque, så jag försöker ringa på fredag :)

2010-08-25 @ 23:05:17
Postat av: Frida - blivande mamma

Hej och hå!

Så ni ska ha kvar huset men ha en lägenhet också? Eller missförstod jag? :P



Skönt att hinna pyssla på i sin egna takt :)

2010-08-26 @ 08:11:14
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja precis :) blir ju dubbla kostnader dock, men ibland måste man prioritera. Och inget går ju före barnens bästa :)

2010-08-26 @ 18:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0