28 april 2010

Hallå!

Helgen som var hade vi turen att få ha andreas hemma hela helgen :) Vi passade på att mysa, umgås med vänner&gå en sväng på vårmässan. Själv gjorde jag faktiskt lite nytta emmellanåt också, har tex börjat måla våra utemöbler vita till i sommar. Köpte nya träfärgade utemöbler förra sommaren som blev inoljade, nu var de dock allmänt bruna och äckliga så det blev en spontan handling på birsta som gällde. Så nu börjar de faktiskt bli vita, det var faktiskt lite tur att jag började så här pass tidigt så vi kanske i slutet av sommaren faktiskt kan sitta på vita ute möbler :D Hehe.

I Tisdags åkte hjärtat på jobb, det var tydligen ett stopp som började så nu ska vi inte förvänta oss att se honom på ett tag. Jag tyckte det var lika bra eftersom jag själv jobbar en massa timmar den här veckan :)

Idag har jag varit på skolan en sväng, lämnade in den näst sista uppgiften i religionen och hade lite ykb på ttc. När jag slutade mötte jag upp mamma&arvid i birsta. Det är nämligen så att på lördag är det utgång som står högst på listan :) Bla ska vi alla roberts assistenter med ut, vi börjar på stekhuset klockan sju med en middag bokad för femton personer. Sedan är det tänkt att vi ska på sässongsavslutningen på bergeforsparken, kommer nog bli en toppen kväll om anslutningen blir bra. Så mamma min och jag har fixat det sista till helgens "outfit". Mamma var super snäll och köpte mig en jeans jacka som jag länge velat haft, haha hon var faktiskt tvungen att betala då mitt kort inte fungerade?! Idag har det faktiskt varit lite utav min dag, för när vi sedan närmade oss lindex hittade jag en super söt sommarklänning på rean. Det fanns två kvar varav den större storleken var trettio kronor billigare. Mamma min och arvids vagn med plånboken hade skyndat sig att rymma till mcdonalds medans jag provade såklart så det var bara att hänga undan den en stund. Och när jag kommer upp och ska köpa den igen visar jag expediten den större storleken som nu var nedsänkt till halva priset IGEN. Så jag fyndade en perfekt sommarklänning för 49 kronor!

Efter birsta åkte vi ut till kläpp där chatarina, arvids farmor bor :) Där provade jag den perfekta balklänningen som jag nu fått låna! Hur perfekt är inte det då? Jag slipper nu alltså slänga ut ca 2000 kronor på en klänning som ska användas en kväll. Jag var super orolig att jag och magen inte skulle passa i den, men det var snörning i ryggen som gjorde det möjligt för även oss att pula ner oss :D JIPPIE! Det måste nog vara min turdag.

Nu ikväll sover jag och arvid i lögdö fast att vi inte jobbar :D Imorgon är det nämligen heldag på ttc, så det är skönast för arvid om jag bara behöver kliva upp utan att väcka honom. Jag är ju väldigt bekväm utav mig.

Jag råkade somna när jag la arvid runt nio så jag är ganska pigg, ska kolla till min farm på facebook, läsa någon blogg och sen gå och lägga mig igen.

På fredag har jag förresten hunnit boka en tid för ansiktsbehandling på södra berget. Lyxigt när man fyller år och allt :D Jobbar på kvällen som jag hoppas kommer bli lugn. Titta lite på brasan och äta lite gott hoppas jag att min kära familj planerat in. Man kan ju hålla tummarna att andreas får vara hemma det här året, jag menar det är ju synd om honom om han missar min bästa dag på året :P

Men vi syns på parken på lördag då? :) Härligt. Ha det bra allesammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0