090910

Hallå!

Igår var jag, arvid &mamma i birsta hela dagen. Jag köpte mattan på ikea som jag tittat på typ tusen gånger.. Den här gången föll jag för frestelsen. jag har ännu inte fått in den i mitt vardagsrum men jag känner ingen ånger (än). Vid sex tiden lämnade jag arvid hemma i lögdö, med helene&pappa som barnvakter medans jag åkte på bilbingo med sara. Vi vann inget men jag var jävligt nära hela tiden! Nästa vecka är det sista gången för iår, kanske måste försöka åka på den också (a)

När jag kom hem igen hade det inte gått någon nöd på lilleman, han hade nog inte ens förstått att mamma var borta.. Hmf. Vi gick och la oss vid halv tolv tiden.

Imorse vaknade arvid vid halv sju, var bara att kliva upp och roa honom i en timme innan det var dags för mig att åka på skolan. Momma jobbar eftermiddag hela veckan så hon fick äran att ta honom. Jag kom hem till lunch och matade och när jag kom hem från skolan igen vart det mat igen. Dagen har alltså funkat helt kanon! Fick köra lite lastbil idag, var ett bra tag sen sist men det gick kanon. Tror inte att cet kommer ta speciellt lång tid.

Medans vi har gått på ttc (två års tid) har det alltid funnits jävligt sluta människor där. Nu är det iaf en karl som tar priset. Allt han surrar om är sig själv och idag när jag och carro satt i fika rummet och åt pizza kom han och frågade glatt vad vi skulle bli när vi blev stor. Tack sa jag men jag ska nog bli yngre. Gubben skrattade till och sa att det har han försökt men det har inte gått så bra. Han frågade då ytterligare vad vi skulle bli när vi blev stor och vad vi gjorde där. Jag berättade då snabbt att vi var gymnasieelever som var där för att ta c&ce. Han vart alldeles chockad och vart tvungen att fråga hur gammla vi var. När han fick höra att carro som bara är 19 redan hade c behörigheten och att jag var på g såg han verkligen skärrad ut. Jag vart faktiskt lite sur, precis som att inte vi skulle kunna köra lastbil. jag tog då tillfället i akt att berätta att carro precis fått anställning på 50% i febriari åt brödernabäver där hon ska köra spetsbyte med tradare. Och att jag ska ploga härnösand-timrå. Han vart nästan otrevlig och mummlade nått i att vissa har tur och gick sin väg. TUR?! Vi får ju slita precis lika mycket som honom om inte mer, där har han halkat in på ett bananskal genom försäkringskassan.. Hua. Hade det varit jag som bestämde över försäkringskassan skulle jag inte ens låta sådär gamla&sluta gubbar utbilda sig och ta plats från oss yngre som verkligen vill jobba!

Nä nu ska jag inte brusa upp mig i onödan, det är väl bara att skratta åt gammskrället som sitter i sin surbuss och är avundsjuk på oss unga&härtiga brudar =)=) Go girls!!

Nu ska jag ta och slänga mig i duschen för att se försöka komma i säng innan tolv.. Skola imorgon som gäller, går som tur var bara till halv tolv. Så lillgubben får stanna med mormor (igen) då hans pappa är ute på rymmen.. Jobb Jobb så det nästan står ut genom öronen..... Jag tror aldrig att han någonsin haft så mycket jobb som sen han blev arbetslös!

Natti Natti!!

Lägger in lite bilder som inte hunnits med på senaste tiden, enjoy =)










Mammas älskling <3

Kommentarer
Postat av: pernilla

Åh, jag tror att skjortan på översta bilden kommer från oss? :) Han passade verkligen i den i alla fall ;)

2009-09-11 @ 08:52:15
URL: http://dearpernilla.blogg.se/
Postat av: Sofie Stålnacke (Owner)

Jo den är jätte fin! Och det bästa är att han fortfarande kan ha den :D:D

2009-09-12 @ 11:03:26
URL: http://sofiestelnacke.blogg.se/
Postat av: Ida Häggman

var fin han är! och vad stor han har blivit:D

2009-09-21 @ 17:36:25
URL: http://idahag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0