7 maj

Hallå!

Igår vart det inte skola som planerat, vaknade upp i Lögdö där jag fick sms om att hon blev hemma.. Jag klev upp ändå och skulle skjutsa mamma på jobbet. Självklart vart jag kvar där istället. Var ut med henne och körde lastbil på vägen för första gången :) Vi var runt och snurrade på bra. Hann även göra lite ärenden. var in på föräskrigskassan och kollade mamma/pappa ledighet. Eftersom det snart är aktuellt för Andreas anmälde jag oss på en kurs den 12 om jag inte missminner. Baken hann jag också med, fixade ammorteringen på bilen och kunde äntligen ta ut en dosa så att jag numera kan betala våra räkningar på internet! Det måste nog varit en utav de bästa sakerna med att fylla arton :) Klockan halv tre hade jag besök hos barnmorskan. Den här gången i Söråker. Jag hade nästan handsvett när jag kom in i hopp om att skrutten skulle ligga rätt så vi skulle slippa stöta på en massa komplikationer. Och som tur var allt som det skulle! Hon kände ett litet huvud neråt som ännu var lite "ruckbart" jag vart nästan lite rörd. Efter det gjorde vi en förlossningsplan. Hon skrev i mina "papper" att jag var en positiv tjej som kommer klara det här gallant" När jag åkte och skjutsade hem lillebror hade jag verkligen ett stort leende på läpparna.

Vud halv fyra tiden rullade jag hem till Indal.  Klockan sju dök det upp en massa goatjejer till mig på en hudvårdsklass. Jag höll mig från att handla en massa men jag fick mig en ny makeup remover och en bodyscrub för att jag var värdinna iaf =) Alltid härligt med massa nytt. Efter att alla åkt kände jag mig så ensam så jag satt mig i bilen och styrde nermot Lögdö. Efter bara ca:2 kilometer började bilen låta skumt. Det gick bra så länge jag låg under 30 km/h. Väldigt härligt, jag låg och körde 20 hela vägen ner till mamma&pappa som ett fån med varningsblinkersen på och allt. När jag äntligen anlände tog pappa och kollade på den på stört. Det visade sig att jag inte hade en droppe kylarvatten i bilen. Mätarn hade inte hunnit med att indikera för att den var så jäkla snustorr. Den hade lixom inte förstått att det inte var nått kvar :P Vart lite stolt över mig själv iaf att jag behärskat mig och kört mina lugna 20 km/h för annars lär jag inte ha haft någon motor kvar över huvudtaget. När jag kom in fick jag mig lite massage utav min kära mor&lillebror innan jag knoppade på stört.

Idag klev jag upp och åkte på skolan, det var nationella för hela slanten. Men jag tycker faktiskt att dom proven är roligast, man behöver ju inte plugga på nått innan. Det är ju faktiskt saker som vi ska kunna nu :) Vid halv tolv hade jag och carro hunnit med att proppa i oss tacos innan vi åkte ut till Lögdö på personalmöte. Dom tog inte upp något speciellt men ändå satt vi där ett bra tag. Jag fick följa med Robban till Timrå sen eftersom han skulle på fotvård. Vi vart klara där jätte snabbt så det var bara för mig att rulla Robban uppöver till centrum. Och jag kan lova att det inte var speciellt smidigt med en tvärbrant backe, en rullstolsbunden storebror och min "storbalouba" på köpet. Vi stannade till på Timråhörnet och käkade skrov innan vi tog taxin hem igen. Jag vart kvar med Jennie till klockan sju då det började mörkna och jag passade på att köra hem. var in till Sörbege och tankade innan. Så nu är betten på g igen! Andreas kommer hem ikväll så jag har städat undan här lite och bäddat rent i sängen igen. Länge sen vi fick mysa tillsamans nu. Jag tycker att vi kan passa på nu innan vi får lillfisen att mysa med :) Vi längtar som bara den nu. Alla i våran föräldrargrupp har förresten fått barn nu så jag får säga grattis till alla dom! Alla bebisarna var super söta. Så nu är det bara jag och Andreas kvar..

Nä nu ska jag slita mig härifrån, ta på mig mjukisbyxorna, lägga mig på soffan och invänta mannen min <3

Imorgon är det fredag och jag har planerat att ta mig till skolan. Efter det hoppas jag att Andreas ska finna tid så vi kan åka inöver Birsta och inhandla de där efterlängtade tapeterna till barnrummet. *Hoppas* Efter det vet jag inte alls. Hoppas på en massa mera mys, jobbar på lördag&söndag så då lär det bli lite på den fronten.

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0