9 juni

Hallå!

Måste börja med att säga att jag inte alls känner angagemang att skriva här när inte lillen velat sig ut än.. Jag känner mig som världens gnäll moster.

Idag är vi inne på sjunde dagen. Visst dagarna går relativt fort men är absolut inte roliga.

Igår var vi in på besök hos barnmorskan, för sista gången. Det var lite ledsamt då jag verkligen tyckt om att gå till våran Elisabeth. En jätte trevlig kvinna som tagit hand om oss riktigt bra :) Den här gången var iaf lillen fixerad, vilket h*n inte varit hittils så bara det var en stor sak för oss. Sen kollade hon även tappen och den var nästan "utplånad" låter kanske lite drastiskt för er som inte vet vad det betyder men i våra öron var det mycket bra. Hon trodde inte heller att det här läget skulle förändras innan dom riktiga värkarna kommer igång. Och som jag förstod det kunde hon inte sia i att det var långt kvar.

Jag var iallafall väldigt nöjd när jag gick därifrån och begav mig in till Birsta med lillebror. Där mötte vi upp mamma som bjöd på lunch. Mc´donalds som fick stå på menyn, och det var riktigt gott. Sprang runt där ett bra tag och letade avslutningskläder till bror. Vi hittade en massa fint som vi hängde undan innan vi åkte tillbaka till Indal för middag. Vi åt ute på altanen vilket inte vädret brukar tillåta allt för ofta. Så när det väl erbjuds är det bara att tacka och ta emot. Vid halv sju åkte vi till Lögdö och hämtade mamma, Vi åkte in till Birsta åter igen så stoffe fick handla allt han skulle ha. Han vart så stilig så, Kavaj, skjorta&nya jeans. Jag kände gråten i ögat att lillen blivigt så stor och ståtlig! Mamma stannade och handlade på icamaxi innan vi rullade hem igen. Jag vart kvar en stund då det bjöds på massage och jordgubbar&grädde. När jag kom hem till mig igen hade Andreas varit super duktig och skrapat klart hela våran yttervägg som står åt öst. Det har nämligen varit en gammalbod som stått däremot förut men nu är den borta och väggen var ju som sagt klar att måla. Vi kollade lite på tv&fikade innan vi gick och la oss.

Idag är det då Tisdag. Jag sitter fortfarande kvar i sängen trots det härliga vädret. Andreas åkte för en stund sen in till staden då han hade en del ärenden att uträtta. Jag blev kvar här då jag är ganska matt efter natten. Jag vaknade vid tre tiden utav en hemsk smärta i magen. Jag trodde för en stund att det var "the real deal" men efter 1,5 h släppte det värsta och tillät mig att somna om. Det var lite läskigt och jag vet att man inte ska ha konstant värk sådär som jag hade men lillen rör på sig som h*n ska idag så jag är inte speciellt orolig idag.  ´Det slog mig faktiskt någon gång under natten att det kommer fan göra ont som satan när skrutten väl vill ut =/ Vart lite bekymrad men som sagt det är ju försent att hoppa utav tåget nu. Ride on..

Jaja, nu tappar jag sådär motivationen igen. Känner dock att jag är ganska sugen på att få ytterväggen målad någon gång så när man ändå har tid nu ska jag faktiskt försöka påbörja målningen. Iaf börja, så måste ju andreas ta vid sen. Ja ni får ha e´n bra dag så ska jag rycka upp mig och få tillbaka hoppet om att skrutten snart är här. Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Anonym

läste ett inlägg nedanför, hoppas bebis kommer,så ni hinner mysa på hela sommaren. den går ju så fort :O

2009-06-09 @ 21:07:31
Postat av: Moster

Gnäll moster, tack för den!

2009-06-09 @ 22:49:14
Postat av: Angen

lillen kommer nog snart!

å de kommer vara den bästa dagen i ditt liv =)

lycka till!

Kramar

2009-06-10 @ 22:43:20
URL: http://angenf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0