090820

Hallå!

Igårkväll somnade arvid vid tio tiden och än ligger han och sover. Jag matade han lite vid tolv inatt när jag gick och la mig, ställde ingen väckare dum som jag är, så imorse när jag vaknade vid sju tiden höll matpåsarna på att rent utav sprängas. Som tur var hade min son hunnit blivigt hungrig och räddade sin mamma i nöden.

Idag ska vi åka till bvc här i indal och kolla hur lillemannen växer :) Förra veckan hade han precis passerat sju kilos sträcket (7060g) Igår var jag förresten på efterkontrollen, jag har två kilon kvar sen är jag nere på min "normala" vikt. Allt såg bra ut även för mig, knep som jag skulle och fick recept på minipiller. Äntligen! Jag vet nog en som kommer bli lättad när han kommer hem från stockholm imorgon :D

Barnbidraget har kommit idag också, kanske ska åka in över birsta och shoppa nått fint åt sig själv? Hmmm. Handlade ju faktiskt ur söta stuprörs jeans och en stickadkofta till arvid häromdagen. Urtjusig vart han, vi ska nämligen på tildas dop ihelgen och då måste ju pojken få ett par nya jeans :) Så idag kanske det är mammans tur. Jag ska kolla och se vad han säger ;D

Andreas ringde och berättade igår att vi har fått tvådagars till härefestivalen utav mitab iår igen. Det tackar vi så hjärtligt över! Är ju inte alls billigt att gå in nuförtiden.. Själv har jag fixat barnvakt åt arvid på fredag. Mormor kommer upp hit och stannar hemma med han på kvällen. Jag vill inte ta med mig pojkstackarn ut i kall luften så han blir sjuk. Och sen får ju mamma och pappa hans lite egentid för varandra:):)

Nä nu ska jag försöka att väcka upp mitt enormt söta sjusovande barn och bege oss till byn :) Hejsålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0