6 april

Hallå!

Dagen vart inte alls som jag tänkt mig.. Natten till idag var nästan olidlig, mitt huvud bankade som bara den och det  var omöjligt för mig att somna, Vid halv tre tiden ringde jag in till akuten och fick en tid på söråkers vårdcentral klockan 0830. Det var bara ta den och försöka plåga mig egenom natten. Klockan åtta skjutsade mamma ner mig och doktorn tog en sänka på mig, som naturligtvis var för hög.. Han kunde berätta att det var mina lymfkörtlar som svullit upp troligtvis pga utav att jag har en infeektion i kroppen. Mer testeer gjorde han inte utan berättade att jag skulle låta dom jobba så att jag förhoppningsvis skulle slippa ta pencilin eller antibiotika. Vart min infektion var visste han inte och ville naturligtvis inte kolla upp. Utan han skickade hem mig på ordination att vila och ta det lugn.

Så fort jag kom hem var Robban vaken och det var bara att stöka undan morgonrutinerna. Vid halv elva tiden åkte mamma, maria och robban iväg på bad och det gav mig en chans att försöka ta igen tappad sömn. Jag somnade iaf på stört, antagligen utav utmattning. När jag vaknade runt halv två hade andreas precis kommit för att hämta med mig hem.

När vi kom hem vart det alvedon för hela slanten och sen soffan. Vid fem hade andreas sötgubben min gjort middag åt oss. Hemmagjord potatismos och torskgryta. Efter det har jag mest bara legat på soffan.. Nu när det väl är dags att sova är jag pigg som bara den. Jag har fortfarande uppsvällt huvud, ringde akuten igen för ett tag sen. Dom tyckte att jag skulle kontakta min barnmorrska imorgon med tanke på att läkaren jag var till idag inte tog några prover förr havandeeskapsförgiftning.. Och det vill jag ju absolut inte åka på, fine om jag blir sjuk men lill kotten i mig får inte lida. Ska därför försöka vara uppe med tuppen och få mig en tid =) Nu ska jag ta mer alveedon och sen släpa med mig andreas till sängen och försöka somna igen.

Jag tror faktiskt inte att det blir någon skola imorgon heller med tanke på hur jag mår.. Lite halv dåligt eftersom jag mer än gärna skulle vilja nöta teorin så den sitter den sista april :)

Natti Natti!

Ps. Jag älskar mig underbara pojkvän/sambo och våran lillskrutt i magen. (Säger/skriver det allt förr sällan) Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0