Första advent och husfix

Hejsan!


Nu var det ett tag sen jag uppdateraderat här.. Sitter just nu i vardagsrummet med familjen.
I helgen har det varit full fart. Fredagen vart däremot lugn och skön, det behövde både jag och mannen som somnade så tidigt som nio. På lördags morgonen klev vi upp och fikade julmat :) Efter det packade vi vårt pick och pack och åkte till Kävsta 160. Där hjälpte vi till att städa ut de sista möblerna som gubben hade kvar. Hann till och med att sätta upp julstjärnorna och adventsljusstakarna lite halv provisoriskt. Carro var förbi och kollade, gjorde även en paus för en bit med pizza. Mamma, Jennie, Robban, Helene och Hanna kom också förbi på kvällskvisten. Ingen hade något negativt att säga förutom att de håriga mattorna som jag har förbjudit helt klart skulle ut. Idag har jag jobbat, började klockan nio. Slutade tre då Jori och Andreas kom och hämtade mig. På lunchen min hann jag även inhandla en hel del städtillbehör. Åkte till huset och torkade rent lite i köket iallafall. Känns som man inte vill slita sig ifrån huset nu när man väl fått nyckeln och allt. Ska ta tag i stor städningen nästa helg, blir även det efterlängtade slutet på den äckliga mattans stund. Den ska ryka då och det ska förhoppningsvis hinnas med att sätta upp lite spånskivor mm :) Nu i veckan är det mest bara skolan som är i fokus. Jobbar på Tisdag och det är det enda. SKÖÖNT. Andreas åker tyvärr och jobbar borta imorgon igen.. Buhuu. Får försöka komma på någonting som kan bedrriva min tid. Funderar starkt på The Sims. Men vi får se vad som sker.


Första advent idag och innan middagen med familjen såg vi på ensam hemma filmen. Klockren film! Älskar den här tiden på året, allt är mörkt och mysigt. En massa ljus och mys med familjen är det bästa.


I Fredags var förresten jag och Carro inöver stan. Lunchade på subway, hade möte med Frösunda. Skrev på papprerna om Vikariatet. Vart även förhöjd med 4 kronor i timmen. Hehe. Var hos Sofia och hämtade Andreas gamla grejjer. Det vart dock bortglömt i Carros bil men det är ju en bit på vägen iaf :)


Nu ska jag ha lite kvalitetstid med mannen min och sen diska. Kramhej!

Kommentarer
Postat av: Erica

the sims är ju asbra för att få tiden att gå :p

2008-11-30 @ 21:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0