beauty

måndag-

första skoldagen och allt gick kanon. fick skjuts av mamma till halv tolv. träffade alla gamla godingar, riktigt roligt eftersom det inte är många man har träffat i sommar :) fick även presentera oss för de nya ettorna innan vi sen fick gå hem. jag som är den hårt arbetande kvinnan jag är åkte ju förstås in på jobbet på en ggn. jobbade bara till halv sju då jag vart kidnappad av jori&andreas. vi åkte in till södermalm för att hälsa på cruse och pernilla. det var första gången jag var där och dom hade skit fint! jori skjutsade tillbaka oss vid elva tiden och sen somnade vi på stört.

tisdag-

träffade klassen på skolparkeringen klockan nio för att åka med bussen till ttc. hade en liten "kickoff" ör de nya eleverna. det vart en liten frågeslinga, femkamp och korv =) slutade innan klockan ett, så jag och hege bestämmde oss för en tripp på birsta city. inhandlade en ny jätte fin jacka. persson hette den och jag hittade den på vero moda :) vart även ett par nya skor, någon tröja och lite makeup då förstås! när jag kom hem var det bara till att laga mat åt familjen och den hungrige mannen. korv i ugn och potatis. en riktig gourme middag om jag får säga det själv ;D efter maten vart vi trötta och myste till det framför tvn.

onsdag-

den första riktiga skoldagen då.. började klockan åtta och jag var först dit. dagen började med övningskörning i våran nya s40. caroline, viktoria och jag var först ut. jag vart ganska åkrädd, sist jag åkte med viktoria vart jag tvungen att rycka till i ratten eftersom det var hennes första ggn ute på landsväg. men den här ggn var hon faktiskt riktigt duktig! man märker att träning ger färdighet. bosse (våran lärare) släppte av oss på pizzerian där vi glatt åt våran lunch. fick skjuts tillbaka till skolan utav thomas. när vi kom tillbaka var alla andra ute och åkte så vi tog 40 minuters vila i soffan innan vi äntligen fick sluta. hängde med carro och hennes pappa till birsta där jag mötte upp mamma. handlade lite nödvändigheter och mat innan man åkte hem. vart en sväng förbi schenker för lite fika också då förstås. 

kom alldeles precis hem från ett hudvårdsparty i ljustorp. den 16 ska jag vara värdinna och har redan beställt lite smått&gott. det var iaf riktigt roligt fick en massa tips&trix på massa makeup mm.  nu ska jag och krypa ner i sängen med hjärtat mitt. vi har knappt hunnit setts på hela dagen :/'

imorgon börjar jag klockan 09,20. efter det är det inget planerat.

natti natti! 


Kommentarer
Postat av: Erica

Sofie min älskade vän. Jag har bett min svenskalärare titta igenom ditt inlägg och hon bara skrattade åt din dåliga svenska gramatik. När ska du börja prata/skriva som folk igen? (a)

2008-08-28 @ 22:43:52
URL: http://enyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0