oh it's a wild world

hej!

nu var det ett tag sen man kunde uppdatera bloggen här men kommer en liten resume sen sist.

i lördags hade försvars utbildarna 100 års jubileum på stadshuset,  jag tog med mig erica som sällskap och mamma och pappa följde också med. det var verkligen fint det dom hade gjort där, när vi kom in i stadshuset fick vi fördrinkar i väntan på att maten skulle serveras. klockan sju öppnades dörrarna till spegelrummet (där vi skulle äta) vi fick en underbar tre rätters middag med både alkohol och underhållning till. men det bästa på kvällen var nog att jag fick ett stipendium och ett hederspris som jag inte alls visste om att jag skulle få! stipendiumet låg på två tusen kronor, och det fick jag eftersom jag har varit en sån aktiv medlem under det senaste året. hederspriset fick jag för att jag hade gjort mest timmar inom hela föreningen även om man räknar med hemvärnet. det var riktigt roligt att se gubbarnas miner, när jag som sexton åring gör fler timmar än de :D iaf, efter efterrrätten öppnade dom baren som dom hade där, med mina två tusen som inte alls passade fel började man vara kung i baren då förstås. vid halv tolv berättade mamma och pappa att dom skulle åka hem men att jag kunde ringa då jag ville ha hämtning. kung tänkte vi! emma som var med oss fyckte att vi skulle ta oss in på krogen eftersom festen här höll på att ta sut, så när vi skulle gå och hämta jackorna stod jag som sist kvar vid vårat bord och skulle precis gå när våran bartender kom förbi och skulle ta alla våra gammla glas osv. då frågade jag lite smart honom hur man kom ner till krogen eftersom jag inte var härifrån och inte visste. då var han så snäll så han sa att jag kunde ta köksingågen så skulle vi slippa gå ut och frysa i kylan. det tackade jag verkligen för! när vi hämtat jackorna och det så gick vi därför ner med hjälp utav köksingågen. väldigt praktiskt, där var vi då och partyt kunde börja :D vid tre tiden ringde jag till mamma och bad hon hämta oss, men innan vi åkte hem så åkte vi på max för att äta lite. det var alltså en toppen kväll :) det är ju inte varje dag två sextonåriga tjejer får gå på fin middag och sen slinka ner på krogen! haha.


så till söndagen. den spenderades bara i sängen. jag klev upp en enda ggn och det var när mamma sa att det var mat! haha. jag var ganska slut, men det får man faktiskt vara efter en sådan lördagskväll. vart faktiskt inge piggare när jag såg hur mycket pengar jag gjort av med på krogen heller.. haha!

och igår började skolan igen, faktiskt riktigt trevligt att se alla och få börja jobba lite igen :) fixade bossen nya lilla vita polo, hann hade även köpt fel nya hjulbultar så när jag hade bytt och vi skulle köra ut den så stod vi och burnade inne i garaget innnan vi ens kom ut ^^

idag börjar inte förräns tjugo i ett, men stoffe tog packen imorse så det blir till att ta sur mrxen till skolan.. länge sen man körde den, hua! ikväll ska jag åka med gården på en liten kurs ute på folketshus i söråker, vi ska få lära oss självförvaltning och vad det verkligen kräver :) kommer nog bli riktigt trevligt.


på fredag kommer äntligen min bejbii hem! gud vad jag saknar dig älsk! han är nämligen i kiruna och jobbar arslet av sig nu.. så till helgen ska vi bara mysa och rå om varandra :)

hejdå!

 1 2 3 4 .

1&2 är på mig och min älskling. 3. erica och jag under middagen. 4. på väg ner på krogen!

Kommentarer
Postat av: jenny

ha en bra dag! :)

2008-04-01 @ 11:26:25
URL: http://jnyyy.blogg.se
Postat av: Maria

Hej, Är allt bra idag?

Missa inte alla tävlingar på min blogg!! :)

2008-04-01 @ 11:30:42
URL: http://mariapettersson.blogg.se
Postat av: erica jöh

det tror jag verkligen inte att ni ska göra, för du ska vara med mig i helgen ,D förstått? ;)

2008-04-02 @ 08:23:47
URL: http://enyberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0